luni, 31 decembrie 2007

Tembelion fericit!

Agitatia din fiecare din preajama “revelionului”,”revu” “petrecerea de sfarsit de an”,”cheful”,”bairamul” mi se desfasoara in fata ochilor ca o situatie paradoxala.Eu nu ma agit,lumea din jurul meu prin furnicareala lor permanenta ma oboseste.Din aceasta cauza in perioada acesta, pe cat posibil, evit contactul cu oamenii

De la ce vine cuvantul revelion? Poate sa imi explice cineva ?Ar fi interesant un studiu despre aceasta « sarbatoare » , caci cu toate ca nu are o forma formalizata ea exista de facto.Cand ? cum ? de ce ? a inceput ? Banuiesc ca dincolo de varinata superficiala si corupta a « distractiei » de revelion sa afla radacinile unei traditii ale carui sens s-a pierdut,sau mai bine zis a suferit mutatii.Isi pune cineva intrebarea ce sarbatoreste la trecerea dintre ani ?...La fel ca si in alte situatii tot noi umplem cu substanata formele existentei,astfel raspunsul se afla la fiecare dintre noi.

Si daca tot m-am apucat sa scriu apatic despre un subiect totusi banal prin raspandirea lui ,de ce sa nu zic si 2 vorbe despre ceea ce americanii numesc « New years eve rezolutions ».Nu ale mele, pentru din experienta anilor trecuti, niciodata nu am reusit sa mi le respect.Cei mai nationalisti dintre noi vor respinge ideea ca find un element alogen, ce nu se integreaza in « traditia romaneasca »,cei drept nu exista la noi acelasi grad de formalizare al conceptului,dar fiecare dintre noi undeva in ungherele subconstientului ,isi propune un set de obiecive pe care ar dorii sa le indeplineasca anul ce vine.

Si in acelasi timp 31 e o data haioasa,e ziua in care poti sa inlocuiesti(iesc) vorba « De maine ma apuc… » cu « De la anul ma apuc… »

Liste cu « rezolutii » cat mai implinite si un an nou cat mai bun

Serj

Niciun comentariu: